Kaip išmintingai rinktis automobilių dalis internetu ir sutaupyti pusę šeimos biudžeto neprarandant proto

Kodėl verta ieškoti automobilių dalių internete ir kaip tai gali pakeisti jūsų gyvenimą

Žinot, kai sėdi prie kompiuterio ir galvoji – ar verta rizikuoti ir užsisakyti tą keistos formos variklio detalę iš interneto, ar geriau nueiti į vietinį autoservisą ir sumokėti dvigubai daugiau tik dėl ramybės? Aš jus suprantu! Pats esu perėjęs šį kelią ne kartą, ir galiu pasakyti – internetas yra tikras lobių kambaras tiems, kurie žino kaip jame naršyti.

Pirmiausia, statistika kalba pati už save. Automobilių dalys internete gali kainuoti nuo 30% iki 70% pigiau nei tradicinėse parduotuvėse ar autoservise. Tai nėra jokia magija – tiesiog internetinės parduotuvės neturi tokių didelių išlaikų kaip fizinės, o konkurencija verčia juos mažinti kainas. Bet čia slypi ir pavojus – ne visos pigios dalys yra geros, ir ne visi pardavėjai yra sąžiningi.

Kai pradėjau pirkti dalis internetu prieš kokius septynerius metus, mano pirmasis pirkimas buvo tikra katastrofa. Užsisakiau stabdžių kaladėles savo senajam Volkswagen Golf, ir jos atėjo… na, pasakysiu taip – jos atrodė kaip stabdžių kaladėlės, bet veikė kaip medžio gabalėliai. Pamoka buvo išmokta, bet pinigai – praradau. Todėl dabar noriu pasidalinti viskuo, ką išmokau per tuos metus.

Kur ieškoti – patikimų tiekėjų žemėlapis

Internete automobilių dalis galima pirkti iš daugybės šaltinių, bet ne visi jie yra vienodai patikimi. Yra keletas pagrindinių kategorijų, kurias verta žinoti.

Pirma, turime didžiulius tarptautinius portalus kaip 0parts, AutoDoc, Autodoc24, FCPEuro ar RockAuto. Šie gigantai turi milžiniškas atsargas, konkurencingas kainas ir dažniausiai neblogą klientų aptarnavimą. Bet čia yra viena smulkmena – jie kartais gali siųsti dalis iš užsienio sandėlių, todėl pristatymas gali užtrukti ilgiau nei tikitės. Man kartą teko laukti vairo traukės galo net tris savaites, nors buvo pažadėta savaitė.

Antra kategorija – vietiniai internetiniai pardavėjai. Lietuvoje jų tikrai nemažai, ir kai kurie iš jų dirba puikiai. Pranašumas akivaizdus – greitas pristatymas, lengviau spręsti problemas, jei kas nors ne taip, ir dažnai galima net užsukti į jų fizinę vietą pasiimti dalies. Aš asmeniškai labai mėgstu tokius pardavėjus, nes jie supranta vietinę rinką ir žino, kokios dalys tinka mūsų klimatui.

Trečia – naudotų dalių platformos kaip Autoplius dalys, eBay ar specializuoti forumų skyriai. Čia reikia būti ypač atsargiam, bet kartais galima rasti tikrų perliukų už juokingai mažus pinigus. Pavyzdžiui, originalią BMW žibintą už 50 eurų, kai naujas kainuotų 400. Bet čia jau reikia mokėti įvertinti dalies būklę ir žinoti, ko ieškoti.

Kaip atskirti grūdus nuo pelų – dalių kokybės nustatymas

Dabar pereikime prie pačio svarbiausio – kaip suprasti, ar dalis, kurią matote ekrane, tikrai verta jūsų pinigų? Yra keli patikrinti būdai.

Visų pirma, gamintojo reputacija reiškia viską. Yra keletas patikimų brandų, kuriems galite pasitikėti akis užmerkę. OEM (Original Equipment Manufacturer) dalys – tai tos pačios dalys, kurios buvo sumontuotos gamykloje. Jos paprastai yra brangiausios, bet kokybė garantuota. Paskui eina OES (Original Equipment Supplier) – tai dalys, kurias gamina tie patys gamintojai, bet parduodamos su jų pačių etikete, o ne automobilio gamintojo. Dažnai jos yra beveik tokios pat geros, bet pigesnės.

Toliau turime aftermarket premium brandus – Bosch, Brembo, Sachs, Lemförder, TRW. Šie vardai automobilių pasaulyje reiškia kokybę. Jei matote šiuos pavadinimus, galite būti gana tikri, kad dalis tarnaus ilgai ir gerai. Aš savo automobilyje naudoju Bosch žvakės ir filtrus jau dešimt metų – nė karto neapvylė.

Bet yra ir ekonominės klasės dalys – čia reikia būti atsargiam. Kai kurios iš jų yra visai neblogos, bet kai kurios… na, jos tiesiog užpildo vietą tol, kol nesuges. Kaip atskirti? Skaitykite atsiliepimus! Jei dalis turi šimtus teigiamų atsiliepimų, greičiausiai ji yra gera. Jei atsiliepimų nėra arba jie prieštaringi – geriau ieškokite kitos.

Dar vienas triukas – patikrinkite dalies numerį. Kiekviena automobilio dalis turi unikalų OE numerį (Original Equipment). Jei internetinėje parduotuvėje nurodomas šis numeris ir jis atitinka jūsų automobilio specifikacijas, tikimybė, kad dalis tiks, yra labai didelė. Galite net įvesti šį numerį į Google ir pamatyti, kokios kitos dalys turi tą patį numerį – kartais sužinosite, kad brangi BMW dalis yra identiška pigesnei Opel daliai!

Techninės specifikacijos – kaip nesusigremžti skaičiuose ir raidėse

Gerai, dabar pereikime prie dalies, kuri daugeliui atrodo bauginanti – techninių specifikacijų. Bet tikėkite manimi, tai nėra raketų mokslas.

Pirmiausia, jums reikia žinoti savo automobilio VIN kodą (Vehicle Identification Number). Tai 17 simbolių kodas, kuris yra kaip jūsų automobilio DNR. Jį rasite techninėje pažymoje, ant prietaisų skydelio arba ant durų staktos. Daugelis internetinių parduotuvių leidžia įvesti šį kodą, ir sistema automatiškai parodo, kurios dalys tinka jūsų automobiliui. Tai yra absoliučiai geriausias būdas išvengti klaidų.

Bet kartais VIN kodas nepadeda arba sistema jo neatpažįsta. Tuomet reikia žinoti savo automobilio specifikacijas: variklio tūrį, galią, gamybos metus, kėbulo tipą ir kartais net konkrečią komplektaciją. Pavyzdžiui, jei turite Audi A4 2.0 TDI, tai dar nieko nereiškia – reikia žinoti, ar tai yra 120 AG, 140 AG ar 170 AG versija, nes dalys gali skirtis!

Dar viena svarbi detalė – matmenys ir jungtys. Jei perkate, pavyzdžiui, žarnyną ar jutiklį, patikrinkite jungčių tipus. Kartais ta pati dalis gali turėti skirtingas jungtis priklausomai nuo automobilio komplektacijos. Aš kartą užsisakiau deguonies jutiklį, kuris atrodė visiškai toks pat, bet turėjo 4 kontaktų jungtį vietoj 5 – negalėjau jo naudoti.

Kainų palyginimas – kaip tapti profesionaliu derybininku

Dabar prie smagiosios dalies – kaip išspausti maksimalią vertę iš savo pinigų! Yra keletas strategijų, kurios man padėjo sutaupyti tūkstančius eurų per metus.

Pirma taisyklė – niekada nepirkite pirmos dalies, kurią matote. Niekada! Net jei kaina atrodo gera, paieškokite bent trijose-keturiose skirtingose parduotuvėse. Kartais skirtumas gali būti šokiruojantis. Pavyzdžiui, ieškodamas stabdžių diskų savo automobiliui, radau kainas nuo 45 iki 120 eurų už tą pačią dalį! Ir tai nebuvo skirtingos kokybės dalys – tas pats gamintojas, tas pats modelis.

Naudokite kainų palyginimo svetaines. Yra keletas gerų platformų, kurios automatiškai ieško geriausių kainų skirtingose parduotuvėse. Bet atminkite – pigiausia kaina ne visada reiškia geriausią pasiūlymą. Reikia atsižvelgti į pristatymo kainą, grąžinimo politiką ir pardavėjo reputaciją.

Dar vienas puikus triukas – sekite akcijas ir išpardavimus. Daugelis internetinių parduotuvių turi sezoninius išpardavimus, Black Friday pasiūlymus ar tiesiog savaitės akcijas. Užsiprenumeruokite jų naujienlaiškius (taip, žinau, tai skamba nuobodžiai, bet pasitikėkite manimi). Kartą gavau 40% nuolaidą visoms vairo mechanizmo dalims – sutaupiau beveik 200 eurų!

Ir nepamirškite kuponų kodų! Prieš paspausdami „pirkti”, visada ieškokite nuolaidų kodų Google. Tiesiog įveskite parduotuvės pavadinimą ir „discount code” arba „kuponas”. Dažnai rasite veikiančių kodų, kurie gali suteikti 5-15% nuolaidą. Tai užtrunka tik minutę, bet gali sutaupyti nemažai.

Pristatymas ir grąžinimas – kas vyksta, kai paspaudi „užsakyti”

Gerai, užsakėte dalį. Kas dabar? Pristatymo klausimas yra labai svarbus, ypač jei jūsų automobilis stovi garaže ir laukia remonto.

Dauguma internetinių parduotuvių siūlo kelis pristatymo variantus. Standartinis pristatymas paprastai užtrunka 3-7 darbo dienas ir dažniausiai yra nemokamas arba labai pigus, jei užsakymo suma viršija tam tikrą sumą (dažniausiai 50-100 eurų). Greitasis pristatymas gali kainuoti 10-30 eurų papildomai, bet dalį gausite per 1-2 dienas.

Mano patarimas – jei neskubate, rinkitės standartinį pristatymą. Bet jei automobilis yra jūsų vienintelė transporto priemonė ir jums reikia jo kasdien, kartais verta sumokėti už greitesnį pristatymą. Apskaičiuokite, kiek jums kainuotų taksi ar automobilio nuoma per tas papildomas dienas – galbūt greitasis pristatymas iš tikrųjų yra ekonomiškesnis variantas.

Dabar apie grąžinimus – tai yra kritiškai svarbu! Prieš pirkdami, visada perskaitykite grąžinimo politiką. Geros internetinės parduotuvės leidžia grąžinti nepanaudotas dalis per 14-30 dienų be jokių klausimų. Kai kurios net padengia grąžinimo pristatymo išlaidas, jei klaida buvo jų pusėje.

Bet yra keletas niuansų. Dauguma parduotuvių nepriima grąžinti elektrinių dalių, jei jos buvo sumontuotos ir išbandytos. Taip pat nebepriims dalių, jei pažeista pakuotė arba trūksta dokumentų. Todėl kai gaunate siuntą, pirmiausia patikrinkite, ar tai tikrai ta dalis, kurios reikia. Nepradėkite montuoti, kol neįsitikinsite 100%!

Montavimas – ar daryti pačiam, ar vežti į servisą?

Štai čia prasideda tikrasis iššūkis. Užsisakėte dalį už puikią kainą, ji atvyko laiku, viskas puiku. Bet dabar reikia ją sumontuoti.

Kai kurios dalys yra tokios paprastos, kad jas gali pakeisti net žmogus, kuris niekada nėra laikęs rankose veržliarakčio. Oro filtras? Lengviausia užduotis pasaulyje – paprastai tiesiog atidaro dėžutę, išima seną, įdeda naują. Valytuvo plunksnos? Dažniausiai tai trunka 2 minutes ir nereikia jokių įrankių. Lemputės? Priklauso nuo automobilio, bet daugumoje atvejų tai paprasta.

Bet yra dalių, kurias tikrai nerekomenduoju bandyti keisti patiems, jei neturite patirties. Pakabos elementai, vairo mechanizmas, stabdžių sistema – čia geriau pasitikėti profesionalais. Taip, sumokėsite už darbą, bet vis tiek sutaupysite daug pinigų, nes dalis pirkote pigiau.

Štai mano strategija: pirkite dalis internetu, bet montavimui nueikite į patikimą servisą. Daugelis servisų priima klientų dalis, nors kai kurie ima šiek tiek didesnį mokestį už darbą (nes jie neužsidirba iš dalių pardavimo). Bet net ir su šiuo papildomu mokesčiu vis tiek sutaupysite pinigų.

Pavyzdžiui, mano paskutinis atvejis: reikėjo keisti amortizatorius. Servise man pasiūlė originalias dalis už 600 eurų + 200 eurų darbas = 800 eurų. Aš nusipirkau tas pačias dalis internetu už 320 eurų, nuvežiau į servisą, sumokėjau 250 eurų už darbą (šiek tiek daugiau, nes tai buvo ne jų dalys) = 570 eurų. Sutaupiau 230 eurų! Tai yra beveik 30% ekonomija.

Įdomūs atvejai ir pamokos iš realaus gyvenimo

Leiskite pasidalinti keliais atvejais iš savo patirties, kurie galbūt padės jums išvengti klaidų.

Kartą draugas paprašė padėti jam užsisakyti variklio galvutės tarpinę. Jis žinojo savo automobilio modelį, variklio tūrį, viską. Užsakėme dalį, ji atėjo greitai, viskas atrodė puikiai. Bet kai mechanikas pradėjo montuoti, paaiškėjo, kad tarpinė yra per storą – automobilis turėjo modifikuotą variklio galvutę, kuri buvo nufrezuota ankstesnio remonto metu. Pamoka? Jei jūsų automobilis turėjo rimtų remontų, ypač variklio ar pavarų dėžės, visada konsultuokitės su mechaniku prieš užsakydami dalis.

Kitas atvejis – mano kaimynė nusprendė sutaupyti ir nusipirko pigias stabdžių kaladėles iš nežinomos kinų firmos. Kaina buvo tris kartus mažesnė nei originalių. Sumontuota, viskas veikia… pirmas mėnuo. Po mėnesio kaladėlės pradėjo girgždėti, o po dviejų – jos tiesiog pradėjo byra. Teko keisti ir kaladėles, ir diskus, nes pigios kaladėlės sugadino diskus. Galiausiai išleido dvigubai daugiau nei būtų išleidusi iš karto nusipirkusi normalias dalis.

Dar viena įdomi istorija – ieškojau kuro filtro savo dyzeliniam automobiliui. Radau super kainą vienoje užsienio parduotuvėje. Užsakiau, laukiau, gavau… ir paaiškėjo, kad tai benzininio variklio filtras! Atrodė beveik identiškai, bet jungtys buvo šiek tiek kitokios. Mano kaltė – nepatikrinau pakankamai atidžiai specifikacijų. Laimei, parduotuvė leido grąžinti, bet praradau dvi savaites laiko.

Ir paskutinis – teigiamas pavyzdys. Reikėjo keisti sankabos komplektą. Servise pasiūlė už 850 eurų su darbu. Paieškojau internete, radau LUK (puikus gamintojas) komplektą už 280 eurų, nuvežiau į kitą servisą, kur sumokėjau 320 eurų už darbą. Iš viso 600 eurų – sutaupiau 250 eurų! Ir dalis veikia puikiai jau antri metai.

Ką daryti, kai viskas eina ne pagal planą – problemos ir jų sprendimai

Gyvenimas nėra tobulas, ir kartais net kruopščiai suplanuoti dalykai gali nepavykti. Štai keletas dažniausių problemų ir kaip jas spręsti.

Problema nr. 1: Atėjo neteisinga dalis. Tai nutinka dažniau, nei norėtume. Pirmiausia – nesipanikuokite. Nefotografuokite dalį, nepradėkite bandyti jos montuoti. Iš karto susisiekite su pardavėju, paaiškinkite situaciją. Dauguma rimtų parduotuvių išspręs problemą greitai – arba atsiųs teisingą dalį, arba grąžins pinigus. Jei pardavėjas nenori bendradarbiauti, turite teisę kreiptis į vartotojų teisių gynimo institucijas.

Problema nr. 2: Dalis sugedusi arba defektinė. Vėlgi, susisiekite su pardavėju. Jei tai nauja dalis su garantija, turėtumėte gauti pakeitimą arba pinigų grąžinimą. Bet čia svarbu – jei dalis buvo sumontuota ir ji sugedusi, jums gali prireikti įrodyti, kad defektas buvo gamyklinis, o ne montavimo klaida. Todėl visada montuokite dalis pas kvalifikuotus mechanikus, kurie gali pateikti oficialią nuomonę.

Problema nr. 3: Pristatymas užtrunka amžinybę. Jei praėjo daugiau laiko nei buvo pažadėta, susisiekite su pardavėju ir paprašykite sekimo numerio. Kartais siuntiniai tiesiog „įstringa” muitinėje arba tarpinėse sandėliuose. Jei pardavėjas neatsako arba negali paaiškinti, kur jūsų siunta, turite teisę atšaukti užsakymą ir reikalauti pinigų grąžinimo.

Problema nr. 4: Dalis tinka, bet kokybė prasta. Tai sudėtingiausia situacija. Jei dalis techniškai teisinga, bet kokybė neatitinka jūsų lūkesčių, grąžinimas gali būti sudėtingas. Todėl labai svarbu pirkti iš parduotuvių, kurios turi gerą grąžinimo politiką ir skaityti atsiliepimus prieš perkant.

Kaip visa tai sujungti ir pradėti taupyti jau šiandien

Na, štai ir priėjome prie pabaigos, ir tikiuosi, kad jūsų galva nesproginėja nuo informacijos! Leiskite apibendrinti viską į paprastą veiksmų planą, kurį galite pradėti naudoti jau šiandien.

Pirmas žingsnis – sužinokite savo automobilio VIN kodą ir susikurkite dokumentą (gali būti paprastas užrašas telefone), kur užsirašysite visas pagrindines specifikacijas: modelį, variklio tūrį, galią, gamybos metus. Tai sutaupys jums daug laiko ateityje.

Antras žingsnis – susiraskite 3-4 patikimas internetines parduotuves, kurios pristato į Lietuvą ir turi gerą reputaciją. Išsisaugokite jas į žymeles naršyklėje. Kai prireiks dalies, galėsite greitai palyginti kainas.

Trečias žingsnis – susiraskite gerą mechaniką arba servisą, kuris priima klientų dalis. Pasikalbėkite su juo, paaiškinkite savo planą pirkti dalis internetu. Jei jis kategoriškai prieštarauja, galbūt verta ieškoti kito mechaniko. Geras specialistas supras, kad taupote pinigus, ir padės jums.

Ketvirtas žingsnis – kai prireikia dalies, nesiskubinkite. Paieškokite informacijos apie tą dalį, paskaitykite atsiliepimus, palyginkite kainas. Jei tai nėra skubi situacija, galite palaukti geresnės kainos ar akcijos.

Penktas žingsnis – kai užsakote, viską dokumentuokite. Išsisaugokite užsakymo patvirtinimą, sąskaitas, susirašinėjimą su pardavėju. Jei kas nors nutiks, turėsite visus įrodymus.

Ir paskutinis, bet svarbiausias patarimas – nebijokite eksperimentuoti! Taip, galite padaryti klaidų, kaip ir aš jas dariau. Bet kiekviena klaida yra pamoka, ir ilgalaikėje perspektyvoje sutaupysite tiek daug pinigų, kad tos kelios smulkios klaidos bus tik juokingi prisiminimų.

Pirkdamas automobilių dalis internetu per pastaruosius septynerius metus, sutaupiau daugiau nei 5000 eurų. Tai nėra išgalvotas skaičius – aš tikrai skaičiavau. Už tuos pinigus galėjau nuvažiuoti puikių atostogų su šeima, atnaujinti namo interjerą arba tiesiog turėti ramybę, žinodamas, kad turiu finansinį rezervą.

Automobilio priežiūra neturi būti brangi. Su šiek tiek kantrybės, tyrimų ir protingo požiūrio, galite puikiai prižiūrėti savo automobilį, neprarandant nei proto, nei pusės šeimos biudžeto. Tikiuosi, šis straipsnis padės jums tame kelyje. Sėkmės ant kelių – tiek virtualių, ieškant dalių, tiek realių, važinėjant su gerai prižiūrėtu automobiliu!